Psycholog Dziecięcy

Zajęcia obejmują  konsultacje oraz spotkania terapeutyczne i psychchoedukacyjne. Pomoc znajdą u nas rodzice i ich dzieci, które przejawiają trudności w zakresie prawidłowego rozwoju,  funkcjonowania emocjonalno-społecznego oraz uczenia się. Pracujemy w duchu podejścia systemowego, otaczając wsparciem nie tylko dziecko, lecz całe jego najbliższe otoczenie (dom rodzinny, przedszkole, szkołę). Czerpiemy z wielu  podejść, stosując różnorodne metody i techniki terapeutyczne, zawsze mając na uwadze dobro dziecka i rodziny oraz wspólny  cel, który chcemy osiągnąć.

Terapia psychologiczna poprzedzona jest diagnozą, którą przeprowadzamy w oparciu o narzędzia:


Diagnoza dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych
  • diagnoza inteligencji
    • Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
    • IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci
    • Leiter - Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera (dla młodzieży do 15 roku życia)
    • CFT Neutralne Kulturowo Testy Inteligencji Cattella
    • TMS - K, TMS-Plus - Test Matryc Ravena
    • Niewerbalny Test SON-R 2,5-7
    • Niewerbalny Test SON-R 5,5-17
  • diagnoza rozwoju psychomotorycznego dziecka
    • MFDR - Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
    • KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
    • PEP - 3 Profil Psychoedukacyjny
  • diagnoza osobowości
    • ACL - Lista Przymiotnikowa ACL
    • EPQ-R - Kwestionariusz Osobowości Eysencka
    • NEO-FFI - Inwentarz Osobowości NEO-FFI
    • IVE - Kwestionariusz Impulsywności
    • PTS - Kwestionariusz Temperamentu (ocena reagowania w sytuacjach trudnych)
  • diagnoza stylu radzenia sobie ze stresem
    • CISS - Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych
  • diagnoza kompetencji społecznych
    • KKS - Kwestionariusz Kompetencji Społecznych
  • diagnoza motywacji osiągnięć
    • LMI - Inwentarz Motywacji Osiągnięć
  • diagnoza samooceny
    • MSEI - Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny
W ramach terapii psychologicznej zajmujemy się
  • zaburzeniami o podłożu lękowym, (np. fobie społeczne, fobie specyficzne)
  • specyficznymi zaburzeniami rozwojowymi (np. zaburzenia uczenia się)
  • całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (np. autyzm, niepełnosprawność intelektualna)
  • zaburzeniami zachowania (np. zaburzenia opozycyjno-buntownicze, agresja, autoagresja)
  • zaburzeniami funkcjonowania społecznego (np. mutyzm, zespół Tourette'a)
  • różnego rodzaju problemami wychowawczymi
  • innymi budzącymi niepokój rodziców zachowaniami np. nadmierna nieśmiałość, zahamowania w kontaktach społecznych, wybuchy złości.
Zajęcia grupowe dla dzieci

z trudnościami w zakresie kontaktów społecznych (zaburzenia ze spektrum Autyzmu i/lub inne):

  • rozpoznawanie i adekwatne reagowanie na emocje
  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • trening zachowań społecznych
  • elementy zajęć ogólnorozwojowych
do góry